onsdag 12. oktober 2011

DRS-sonen i Korea (og noen andre fakta)

KOREA-DRSOgså i Koreas Grand Prix blir det en enkel DRS-sone, som vil bli lagt til den lange rettstrekka som følger etter de to første svingene på banen. DRS-sonen er altså ikke lagt til start- og målraka denne gangen.

Rettstrekka mellom sving to og tre er med sine 1050 meter en av de lengste på hele kalenderen, men FIA har valgt å plassere aktiviseringspunktet hele 350 meter ut på raka, så førerne får bare utnyttet DRS-vingen på to tredjedeler av den - ned mot den krappe sving tre.

Deteksjonspunktet blir plassert mellom sving én og to.

Dekkvalg
Banen i Korea har mange svinger som tas på lave gir, og Pirelli har derfor valgt soft (gul) som prime og supersoft (rød) som option. Dette er samme dekkvalg som i Monaco, Kanada, Ungarn og Singapore.

Informasjon om banen:
Korea International Circuit er 5 615 meter lang, og kjøres motsols. Banerekorden holdes av Fernando Alonso, med tiden 1.50,257. (Rekorden ble naturlig nok satt i fjor.) Koreas GP går over 55 runder.

Pitstopp
Fartsgrensen i pitlane er 60 km/t på treningen og 100 km/t i løpet. Tiden en fører taper på et pitstopp er ca. 23 sekunder.

Dommere
Denne gangen er det Martin Donnely, som kjørte F1 for Arrows og Lotus i 1989 og 1990, som er førernes representant i dommerpanelet. De to andre dommerne er de samme som dømte i Japans GP; australieren Garry Connely og visepresidenten i FIA, meksikaneren José Abed.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar