mandag 11. august 2008

Ferietid i Formel 1

Fredag kveld forsvant min internettforbindelse, og med bare en vanlig serviceavtale var jeg nødt til å slå meg til ro med at det ikke var mulig å få rettet feilen før i dag, mandag. Så etter å ha vært «offline» i over to døgn, var det derfor med stor spenning jeg endelig kunne logge meg på igjen i formiddag for å sjekke nyhetene.

Men det viste seg fort at det var lite som hadde skjedd i Formel 1-verdenen i løpet av helga. Det er tydelig at hele bransjen har tatt ferie, for de fleste historiene som dukker opp nå er lite interessante.

En av de få nyhetene jeg fant, og som jeg synes er verdt å bringe videre, er at eieren av Force India, Vijay Mallya, har uttalt at han ønsker å beholde teamets førere også neste år. Så da kan vi nok krysse av Giancarlo Fisichella og Adrian Sutil som førere i Force India for 2009.

Under samme tema - førerkabal 2009 - kan jeg også ta med at Takuma Sato har dukket opp på ryktebørsen igjen, denne gangen som mulig Toro Rosso-fører for 2009. Bakgrunnen for dette ryktet er at Red Bull planlegger en stor kampanje for å få solgt mer av energidrikken sin i Japan, og der kan Takuma Sato bli en viktig brikke - som den store kjendisen han er i hjemlandet. Men i Toro Rosso kan mye skje, avhengig av om Red Bull finner en kjøper til aksjene, eller om de må fortsette å eie halve teamet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar